Wycieczka piesza do schroniska Bafi

Najpierw jedzie się autobusem # 726 z rogu Aharnon i Stournara (wyższy koniec; Platia Vathi; C2 ma głównej mapce Aten) do Menidi i przesiada (bezpłatnie) na # 724, który kursuje na przedmieścia Thrakomedones. Najwyżej położone domy w tej miejscowości graniczą niemalże z wąwozem Houni. Z autobusu należy wysiąść na najwyższym przystanku i pomaszerować lewą stroną w górę Odbs Thrakis aż do miejsca, gdzie droga kończy się u podnóża skały, obok dwóch nowych bloków mieszkalnych. Należy przejść obok skały, za którą kilka metrów dalej rozpoczyna się właściwy szlak. Szlak skręca w lewo w stronę wyschniętego koryta strumienia, przekracza go i biegnie dalej drugą stroną.

Do schroniska idzie się ok. 2 godz., skręcając nieco w lewo skalistym wąwozem, najpierw w gęstym zagajniku, potem nieco rzadszym lasem z greckiej jodły. Strumień przekracza się w sumie dwa czy trzy razy. Na skrzyżowaniu oznaczonym „Katara-Mesano Nero-Mola” (po ok. 45 min) należy iść prosto. Na następnym rozgałęzieniu, jakieś 10 minut później, skręca się w prawo. Po kolejnych 5 minutach, ze szczytu stoku, porośniętego ubogą roślinnością, po raz pierwszy widać zwieńczone różowym dachem schronisko, usytuowane wysoko na skale na wprost. Po 20 minutach dochodzi się do miejsca, w którym zlewają się dwa strumienie; drogowskaz na drzewie wskazuje drogę do Agia Triada, drugie odgałęzienie prowadzi w prawo do Moli i Koromilii. Natomiast do schroniska idzie się szlakiem pośrodku, przez zagajnik. Na szczycie szeroka ścieżka skręca w lewo na spotkanie okrężnej drogi do Agia Triada.

Z tego miejsca skręca się w prawo, w stronę żlebu, gdzie szlak zawraca i wspina się do schroniska. Kierownik schroniska zazwyczaj zapewnia wyżywienie i nocleg, szczególnie w weekendy, ale na wszelki wypadek lepiej jest wcześniej sprawdzić — w ateńskim biurze EOT, terminy otwarcia i możliwość noclegu, ponieważ od czasu do czasu następują pewne zmiany. Wodę znaleźć można, wyjąwszy zimę, na tyłach budynku.

Both comments and pings are currently closed.